onsdag 12 maj 2010

Vemodet som sveper genom rummet

Känner mig inte iform. Jag håller på att gå i små atomer av olika anledningar. Har en dispyt med sonen om vad saker och ting kostar och om man lånar något som i detta fall min cykel vill man hemskt gärna ha det tillbaks i det skick som var före. Nu står min cykel smutsig och med punka i garaget. Jag vill börja cykla till jobbet men va faasen! Är så sur och irriterad på honom.

På jobbet pyr det i alla hörn. Ingen känner arbetsglädje och många söker andra jobb, jag är också en av dem som försöker leta efter något annat. Det är inte kollegorna som gör att man vill byta utan helt andra saker.

Läste Aftonbladet innan..någon, troligtvis en eller flera inom familjen, har dödat 2 tonåringar och en man i ett hus i Härnösand, "Dessa har dödat deras flickvänner", hela tiden folk som har behov av att döda. Vart är vårt samhälle på väg mot? Nu är det vardagsmat att ge människor en gourmédöd. Häromdagen var det en 16-åring som dödade en jämngammal kamrat.
Livet går vidare för alla som inte är berörda men man har en och annan åsikt om dåden. Men offrens anhöriga då? Hur går de vidare? Usch, det känns som jag blir djup och ytlig om varannat... allt känns så konstigt.

Var är kärleken och att man värnar om varandra? Det finns inga svar men ibland när jag tänker till..så kan jag känna att min familj är det enda som betyder något. Vänner, visst det är underbart och ett måste. Men min fina familj är min stora kärlek. Då känns det som att det är helt ok att äta torra pannkakor till middag eller ha lite tid för att lyssna på hur dagen varit.

Idag har jag hört om så många olika saker som påverkar mig negativt. Men ska delge dem när jag och kollegorna tagit båten i hamn.

I alla fall är det lite långledigt och jag ska inte göra mer än nödvändigt förutom att sova. Allergitabletterna hjälpte och det är minst sagt pinsamt att det var så enkelt och om jag tänker tillbaks en tre år i tiden blir deet än mer pinsamt då jag dragits med detta även då men utan tabletter och utan vetskap fast jag borde förstått efter alla åren i vården.

Funderar på att byta jobb. Vad som helst bara inte lärare!! Fint efter 2 år va?

Gnällspiken ska snart spela Yatzy med en av tvillingtjejerna och attans om jag inte vinner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar