måndag 3 maj 2010

Att äga ett ordförandeskap

Har man fest behöver man minst tre dagar efter för att återhämta sig!!
Vi hade sotarfest i lördags med Sofia & Jörgen, ÅSa & Johan, John & Camilla, Ralph & Rebbeca, Anders & Fia och Jörgen & Mia. En del barn var med men de skickade vi över till Johns hus!
Vi startade med att duka lite långbord för vi hade bestämt att vi skulle sitta ute och äta. Jag kan säga att det inte var det varmaste vädret och inte den varmaste 1:a maj heller :)
Kjell hade tänt i vedkorgen så vi eldade på i den och varmt blev det om man stod kring den.
Alla karlarna samlades runt grillarna och det är väl ganska typiskt tror jag. Har en känsla av att de tycker att det är otroligt manligt. Vi av andra sorten satt och smuttade på cider och vin. Det funkade bra det också ;)

Framåt tiosnåret drog vi cider-och-vin-drickare in i vårt hus medan karlarna stod samlade runt vedkorgen och ljög och drack öl...
Kvällens hemlige gäst, Niklas Häger kom lagom till kaffet :)))) Han ska vara bestman på Ralph och Rebeccas grekiska bröllop i sommar. Så han får nog bli den som axlar ordförandeskapet fram till nästa årsmöte som jag hoppas gå av stapeln någon gång i sommar :)

Vi höll i gång sent,fast jag kan känna att jag inte höll igång det minsta för drack, det gjorde jag inte. Signe blev sjuk strax innan de kom så jag ville hålla lite koll på henne! Men jag kröp väl ner i sängen vid 03-tiden fast när jag kikade ut kl 05 satt fortfarande Gadden, Johan och Häger eldvakt :) Hoppas de hade en lugn söndag säger jag bara...
Idag har det varit fullt upp på jobbet så man kan säga att det där med att mjukstarta en vecka, det begreppet finns nog inte. Ett litet studiebesök på värmeverket i morgon och ett besök på Kaskad på torsdag står på programmet denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar