söndag 4 maj 2014

En stark resa del 2


Att vakna upp till solsken och vajande palmer kan vara det bästa som finns. Det enades vi alla om första dagen. Detta var den strand som vi kom till första dagen. Vi hade lite att stå i som att fylla upp kylskåpet i huset, lokalisera oss lite, men bara för att få lite av den härliga Florida-solen så stannade vi några timmar här. Vanligtvis är stället mer känd för sin gudomliga solnedgång men helt ok för att stanna till vid mitt på dagen.




Varje morgon smög jag mig upp och tog med  kaffet och satte mig på baksidan för att se om jag lyckades få en skymt av Greger. Den här pölen låg precis vid huset och grannfrun sa att hon hade sett honom. Eftersom det var parningstid så trodde hon att de kunde vara några stycken där. Trots att jag smög och trots att jag var lite mer lättklädd på morgonen och flirtade hejdlöst med honom så fick jag aldrig träffa honom!! Attans tyckte jag!




Alltså alla dessa palmer. 




På kvällarna var vi ofta och gärna i shoppingmalls. Ungdomarna fastande gärna inne på Victorias Secret av någon underlig anledning!!! Vet inte hur många olika dofter som kom med hem men alldeles för många i mitt tycke. Några bikinis åkte med samt några necessärer. Tur det så de kunde lägga allt smink i väskorna. 

Det var galet billigt med smink. Både märkessmink och annat. Puder, foundations, mascaror, sminkborstar, EOS, annat läppglans, ja gud vet allt som köptes. När vi skulle packa ner allt i resväskorna var det nästan lite overkligt. Smink överallt.



Som sagt det fanns något för alla!!!






Kom ett snapchat från sonen. Man saknar ju de som inte är med. 




 Det var intressant att bara åka omkring. Vi tog så mycket foton på vardagssituationer och de är de bästa korten enligt mig! 




När vi körde omkring fanns det spännande saker att titta på. Några av dessa hade gärna fått bo hos mig. Ghaa!!!




Vi besökte också olika stränder. Vädret visade sig på sitt bästa humör veckorna vi var där! Vi provade här Honeymoon Island. En galet vacker strand och det var verkligen paradiskänsla att slänga av sig kläderna och bada och sola. 



"Samlar-Anna" kunde ju inte låta bli att forsla med sig några större snäckor. De ska ta fram när det är som värst på hösten och få mig att minnas all energi och all glädje denna resan förde med sig. Och få mig att längta till nästa påsk då jag är där igen. Bra vanor tycker jag. 





Varmt och skönt i vattnet. Lovisa trivs!





 Honeymoon Island.


En annan dag åkte vi till Clearwater Beach. Den var i särklass den coolaste. Massor av folk, kristallklart vatten, kritvit sandstrand så långt ögat nådde och dessutom snygga badvakter i torn. Exakt så som amerikanerna förmedlar i filmer!!! Tror ungdomarna megagillade den. Dessvärre ligger den några timmar från huset så det blev bara ett besök på Clearwater.







Vi fyller på med massor av vitaminer i solskenet.


Clearwater Beach, Florida.
När jag bodde i Florida vart det på östkusten så lite medvetet var det allt att välja västkusten denna gången. Nästa påsk får bli detsamma. Tycker bättre om denna sidan måste jag säga. Inte fullt så exploaterat  som Miami-sidan. 

Fast det är ju det bästa jag vet att sola och bada oavsett strand egentligen men det är det där havet jag stimuleras av. Det ska vara blågrönt och stranden vit. Lite lagom av en dag.Solen var väldigt stark så vi valde att tillbringa halva dagarna på stränder och resten med sightseeing och shopping. Det var alla i sällskapet på nio personer väldigt överens om!

Lite hajvarning var det men vi såg inte till någon direkt. Däremot delfiner som lekte i skummet efter båtar som åkte utmed strandkanten. Söta små djur!

K Ä R L E K


12 kommentarer:

  1. Wow vilka härliga bilder- svajjande palmer är ju inget man kan få nog av;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder Anna! Älskar palmer! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Vilken underbar resa ni varit på! Vi är också Floridasugna, inte blir man mindre ressugen av dessa härliga ord och bilder!
    Det där med att resa är bra svårslaget, energin och minnena det ger, tid tillsammans utan vardagsmåstena hemma!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Jag blir helt skogstokig när jag tänkte på att jag vill tillbaks nu på direkten! Men längtan är också en del av resan både före och efter :)

      Kram Anna

      Radera
  4. Vad härligt att ni haft en sådan toppenresa Anna!! Gillar när ni är "over here" - känns bra ;)

    Visst tankar man upp sig och det blir mersmak. Jag är just nu akut behov av en skön resa känner jag. Blir jättesugen nu när jag ser dina bilder!

    Puss!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Lotta jag tänkte så ofta på dig under denna vistelse. Men nästa gång hoppas jag att vi kommer att ses! New York i oktober :)

      Kram Anna

      Radera
  5. Härligt att allt var så bra. OCH att ni trivdes.
    Förstår att ni handlade som bara den :-)
    Svår att låta bli ;-)
    OCH så ska ni snart tillbaka hit igen. Roligt!!
    Varför kallar ni resan "en stark resa"? Undrade över det då jag såg din tag på Instagram också...
    Nyfiken, hihi.
    Hälsningar från ett soligt och varmt Washington!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej där!!

    En stark resa...hihihi jag vet inte hur mycket du snappar upp från Sverige men det kommer från Varuhuset Gekås i Ullared. De har två anställda som de har skickat iväg i världen och programmet heter " En stark resa". Nästan lite ironi över de två gubbarna. De är så dråpliga och lustiga att det hela blir komiskt. Vi har skämtat om detta nu under hela planeringstiden för dessa två var i USA och jaa, jag vet inte vad jag ska säga!!! Du fattar !!!!!
    Sedan blev det bara en grej. Men Ola-Conny och Morgan heter de. Googla och få dig ett gott skratt!!!

    Kramisar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHHAAA!!! ja,men DÅ fattar jag!! KUUUL!!! Ja, du, jag håller mig inte så uppdagtad på svensk popkultur, uppenbarligen.
      Men jag känner ju till de där två från Gekås!!
      FNISS!!!!

      Radera
  7. och är vi i Ullared ska alltid min man fotas med dessa för de jobbar ute i butiken!!!!

    // Anna

    SvaraRadera