tisdag 2 april 2013

Lite lagom lyxmorgon!



När det är påsklov passar ungarna på att ta sovmorgon! Jag är inte en sån fantast att sova länge men tackar inte heller nej till att vakna utan väckarklocka!
Så jag tassade upp vid nio och tände i kaminen. Kokade några ägg och gjorde en macka. Äggen kommer ifrån Gabriellas pojkväns hem. Jag bara älskar färska ägg direkt från hönor som har det bra. Det känns lyxigt! Nu ska jag göra en förfrågan om att inte få köpa ägg därifrån när de börjar värpa lite mer.

Har dragit på mig en lättare förkylning och det blir till att ta det lugnt! Missade att avboka ett pass nu på morgonen. Har inte tränat på två och en halv vecka nu. Är jättesugen ju!

Fortfarande pratas det om snö men vi har strålande sol idag. Sitter man i lä känns det nästan som om man är vid Medelhavet ;) och det är ju inte fy skam!

Valpisarna växer och idag är de fyra veckor gamla. Det kommer att vara så svårt att skiljas ifrån dem. Hoppas det blir bra köpare. Jag har inte annonaserat ut dem än och jag drar mig för att göra det. Vill ju ha dem små hela tiden. De busar och morrar och biter varandra. Humlan börjar bli lite trött på dem och ligger helst en bit bort och övervakar!

Njut av dagen!


K Ä R L E K

8 kommentarer:

  1. Så gott det där såg ut!
    Ha en bra dag!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med lov! Jag är tokig i färska ägg. Så gott!! Två varje morgon.

    Valparna är så söta som du har visat på Insta!

    Kryakramar!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så ljuvliga att jag döör!!!

      Lovet kom välbehövt eller vad säger du!!!

      Kram Anna

      Radera
  3. Jag är också en morgonmänniska... men att vakna utan klockan, det är lyx :) Hoppas du får en riktigt fin dag du kan njuta av.
    Vilken jättefin påsktårta du gjort, såg riktigt god ut!
    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina barn sa att den var god! Jag har inte smakat på den...finns en liten bit kvar i kylskåpet och jag är sugen ;)

      Kram Anna

      Radera
  4. Vilka bilder! Jag blir helt sjukt sugen på ägg när jag ser dem... :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en hel hög med nya ägg idag! Jag är så rädd om dem :)

      Kram Anna

      Radera