tisdag 26 februari 2013

PÅ FRILUFTSDAG I METROPOLEN












Idag har skolan haft friluftsdag och jag valde att åka med eleverna till Fritsla och till Islandshästarna.

Vi kom fram precis när solen smög sig över ladugårdstaket och det knarrade under skorna. Det rikigt rök om hästarna och doften av lite hästskit kändes helt ok!

Jag blev nästan lika förälskad i hästarna som jag blev i Patrik Isaksson häromkvällen! Vilken lycka att kunna gå ut på gården och ha en pålle som väntar att bli ompysslad med havre och borste!

Man blev så där härligt rusig i kroppen bara av den vackra miljön. Det gjorde inget alls att det var svinkallt ute, det glömdes liksom bort. Jag drömde mig bort till en egen liten gård med pickande hönor och en och annan ladugårdskatt. Glömde av att jag faktiskt en gång i tiden haft det så men att vi längtade in i samhället mer och mer. Till slut tog längtan överhand och nu sitter vi i det nybyggda huset, som inte alls kan kallas nybyggt längre efter fem år! Men jag trivs med det också.

Kanske en dag när barnen flyttat ut..så sitter vi där på den lilla gården! Fast nu krånglar jag igen och tror att när den dagen är inne så bor vi vid havet!

Svårt att bestämma sig!

Nu ska jag jobba en stund, hänga på gymmet och sedan kolla på fotboll utomhus!


K Ä R L E K

8 kommentarer:

  1. Åh, vad det ser härligt ut! Vilken fin dag! Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder du har tagit Anna!
    Om man tycker om djur så inbillar jag mig att man är en lyckligare människa:)

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med. Djur är så fina vänner :)

      Kram

      Radera
  3. Vackert. Ser så där härligt ut ... man vill liksom bara ha mer ...:)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu ska jag och några vänner boka en tur där! Ska bli jätteskojsigt!

      Kram Anna

      Radera
  4. Fina bilder Anna,

    jag tänker att du och maken din än har lite tid på er att betsämma vart ni ska bo
    :-)

    Hha en fin onsdag

    SvaraRadera