onsdag 23 juni 2010

Opålitliga grabbar..!!


Vaknade upp och är utvilad. Inte för att jag firade min födelsedag med dunder och brak precis..

Fick en stor fin blomma av mina föräldrar som jag måste köpa en kruka till. Får passa på att njuta av den nu innan vi åker på semester! Men grabbarna kommer att vara hemma fast jag tror inte det kommer att vara prio 1 att vattna mina uteblommor! Får nog leja bort det eller så får det gå som det går. Det är ju nästan höst när vi kommer hem! I alla fall bara två veckor kvar av den underbara sommaren.

Längtar otroligt mycket till Espevik och få sitta i min solstol och bara sola, gå ner till havet och bada. Titta på när barnen fiskar krabbor. Tänka att de aldrig tröttnar på att fiska dem! Förra sommaren blev det många besök därnere men i år kommer det ju att vara begränsat med tid. Det är Espevik jag alltid tänker på när jag längtar till svensk sommar. Hur man sitter där och tänker att "Detta är livet" . Usch, några dagar på året som man lever upp just på den platsen. Riktig kvalitétstid!

Härom dagen gjorde jag ett besök på Fritsla Tyglager. Det är en underbar butik och de har så mycket fint att jag inte ens köpte något. Blev för mycket att välja på! Jag fick en rad uppslag i alla fall som jag ska få till. Älskar den vita bond-romantiken i inredningsstil. Mitt hem blir en blandning mellan det nya, eftersom huset är nybyggt, och det gamla. Jag skulle helst av allt vilja ha ett gammalt hus som man renoverar själv men efter noga avvägningar har jag och Kjell enats om att det bästa för vår (hans!!) del är att bo i ett nytt hus! Vill inte säga vad det beror på !!


Det börjar bli dags för att plocka lite midsommarblommor. Tyvärr verkar det inte finnas så mycket. Lupiner, helst då rosa och vita, börjar blomma ut så jag hoppas på prästkragarna!


Vi ska fira midsommar med 3 andra familjer. Först ska vi äta sill och potatis hos granne nr 1 och efter det ska vi till Marieberg för att få lite känsla. Därefter ska vi till granne nr 2 för fortsatt grill och mys.

Tänk förr kunde man inte tänka sig en midsommar utan Varberg men nu känns det trevligare att åka dit på midsommardagen. Det känns skönt att inte Gabriella och hennes kompisar efterfrågar det på midsommar. De är gärna där nere annars men nu firar de i ett stort gäng som på något sätt inte tycker att det är skoj att bara gå och drälla på stan.


Nu ska jag upp och leta recept. Ska försöka mig på en Västerbottenpaj!

Grattis Alice på din namnsdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar