onsdag 20 mars 2013

Den finaste högtiden..





Det börjar närma sig min favorithögtid. Visserligen är alla högtider fina och mysiga men påsken är så kravlös. Lite fjädrar, vackra ägg och påskgodis till ungarna. De traditionerna kan man inte sluta med och en dag kommer säkert små barnbarn att bli glada över såna saker :) Lite god mat i form av buffé, laxar och en och annan stek!

Funderar lite på hur jag ska dekorera vid ytterdörren och på altanen. Kanske får ta en sväng bort till blomsterhandeln. Det brukar vara bra att få lite inspiration av påskliljor och annat i naturen.

Vädret är galet kallt och det blåser en vind där varmaste jackan inte ens håller kylan borta. Jag har mest suttit framför brasan när jag kommit hem denna veckan. Tagit en fika med en vän och mest bara varit. Livet har ännu en gång gjort sig påmind om hur skört allt är och hur mycket vi ska vara glada för. Ibland glömmer man av det där. Jag tänker på berörda. Kramade om de mina lite extra.


K Ä R L E K

6 kommentarer:

  1. OJ vad vi skriver på samma tema idag, men ändå SÅ olika.
    Ja du läste ju mitt inlägg. Påsken är inget alls för mig.
    USA har sabbat den.
    MEN om jag bodde hemma är jag säker på att jag känt annorlunda, som du.
    Jag ser nog Thanksgiving lite som du ser påsken. Kravlöst, skönt,många lediga dagar.
    Njut av påsken och lovet! Det kommer att bli jättefint!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna vilja uppleva Thanksgiving igen!!!

      Kramisar Anna

      Radera
  2. Påsken är härlig... Säkert för att det är lite mindre stå-hej.... Mer god mat och umgänge... Me like... Och för att det oftast är liksom lite startskott på våren... Men vart sjutton har våren tagit vägen? Svinkallt ju!!!

    Med jämna mellanrum blir vi påminda om hur skört livet är... Och att inget är för alltid... Stor kram, Anna!

    Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä nu kan det gott komma lite värme!!

      Det där med jämna mellanrum börjar bli för ofta :(

      Kram Anna

      Radera
  3. Jag känner som du Anna! Jag kan få till lite påskkänsla här...men det blir aldrig som hemma i Sverige.Saknar det! Har alltid tyckt om den härliga vårkänslan som kommer med påsken.

    Njut lite åt mig....!

    KRAMAR och kärlek!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom hem <3

      Lovar att njuta lite extra åt dig! Ska hälla upp lite bubbel på påskafton och tänka på dig :)

      Kram och kärlek!

      Radera