söndag 22 september 2013

Hösten blir höstigare!




En riktig höstdag har det varit idag. Vi började med långfrukost när Niklas och Kristin kom hit. Vad passar inte bättre än att tända brasan och lite ljus. 
Den där tiden nu är så go med regniga, lite mörka väder. Det är som man vill gå i ide en stund!

Fast å andra sidan är det lika skönt med höstiga soldagar med skogspromenader och svampkorg!

Hela helgen har det varit sport. Fredagen inleddes med innebandy i Fritsla. En spännande match som slutade med Fritslavinst. Och det var grabbarna värda. De slet och kämpade. 

Lördagen bjöd på hyfsat väder och jag åkte bort till Örbys fotbollsplan för att kolla damlaget. Det var en spännande match där Örby dominerade men till sist föll med 1-2. Otur och orättvist tyckte jag. 

I rusket i eftermiddag satt jag vid samma fotbollsplan, på samma bänk och tittade på tvillingarna. De ledde länge och medans jag gick på toa hade motståndarlaget hunnit göra två mål. Och dessvärre blev det ett till när jag kom tillbaka. Förlust. Men tjejerna deppade inte ihop utan analyserade vad som kunde göras bättre. Sånt gillar jag. Reflektion och eget ansvar!¨

På fredag är det bokmässa och det ska bli så kul. Visserligen har jag femhundratio böcker som väntar och ständigt ropar på mig och vill bli lästa men jag klarar säkerligen av att utöka samlingen med några till!
Så kul att springa runt och shoppa böcker och kolla in kändisarna. I år är det lite extra kul då en fin blogg jag följer har en bok där. Fyra årstider heter bloggen och är vansinnigt fin och rolig. Lotta är där och signerar. Och det är en av alla böcker jag ska köpa!

K Ä R L E K



3 kommentarer:

  1. Nu är verkligen hösten här! Idag har det varit ruggigt hela dagen.

    Mysigt med långfrukost och svampskog!

    Bokmässa, åh vad kul!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är hösten här! Mysigt tycker jag. Jag gillar att hösten innehåller allt på en och samma gång. Både värme och kyla. Sol och regn. Vindstilla och storm. Och färgerna... alla dessa fantastiska färger. Underbart!

    Vilken härlig sporthelg du har haft Anna och långfrukost... det är mys det.

    Ha det så skoj på bokmässan vännen. Jag kommer att springa runt där på lördag. Lika galet och kul som alltid. :)

    Sköt om dig Anna och tack för all värme hos mig. Blir så glad av att se din signatur i mitt kommentarfält.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag tror aldrig att hösten har varit så vacker som i år. Jag njuter och längtar inte bort alls :)

    SvaraRadera