lördag 9 oktober 2010

Nicosia i mörkret


En av de utflykter som var/är planerade gick i gårkväll till Nicosia. Vi hade två timmar till förfogande i den gamla delen och vi sprang runt lite i affärer. Rätt vad det var hade vi hamnat i den del som övervakas av turkarna. Eftersom vi inte hade våra pass med oss så vände vi vid gränsen. Jag hade turen (!) att hitta lite julkort i värmen...såna där engelska som jag gillar. Men i och för sig var det inte alls konstigt att jag hittade dem eftersom vi just då befann och på Debenhams. Det konstiga var väl att vara på Cypern och köpa julkort i 30 graders värme.

Som en parantes kan jag berätta att det regnade och åskade rejält i går. Fast vi hade inte så ont av det eftersom vi satt i konferensrummet mestadels. Portfolin är nog grundat i datorn nu så idag blir det att bara fylla på uppgifter som jag ska ha med i den. Spännande! Och ni, idag är det strålande sol igen...

Hur som helst, åter till Nicosia, Cyperns huvudstad. Efter våra två timmar kom bussen och hämtade upp oss för att ta oss till en cypriotisk restaurang som heter Hordes. Där var dukat långbord och vi fick smaka på en massa delikatesser! Sedan blev det dans och alla dansade typ "Medelhavsdans". Skoj hade vi i alla fall!

När klockan var halv tre somnade jag ganska skönt i sängen. Och i dag är en annan dag. Natalie ska komma hit i eftermiddag så vi kan umgås lite också!!

Lördag, mina vänner..passa på att njut av helgen. Snart är det måndag igen! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar