tisdag 14 juni 2011

Till mina fina arbetskollegor säger jag Tack för detta!

En epok är över, i alla fall i mitt liv. Det är dags att gå vidare. Ett nytt jobb väntar runt hörnet och massor av spännnade uppdrag med det. Men måste erkänna att lite vemodigt är det allt i alla fall. Minns min anställningsintervju med Stefan som rektor och hela Stommenskolans personal kring bordet kändes det som! Men tre år har passerat och nu är det adjö. Kanske möts vi igen och arbetar ihop under nya förutsättningar. Nya utmaningar tillsammans. Vem vet?

Mest av alla kommer jag att sakna dig Monika. Våra små stunder med vårt gemensamma intresse! Bytt erfarenheter om norrlänningar och fransmän! En liten tillflykt att ta till när allt varit nattsvart. Vi ska sitta och dricka Rosé på min altan.

Jag kommer att sakna många av er andra också. Jag kommer sakna er alla på ett eller annat sätt.
Catrin för din tankspriddhet och roliga kommentarer. Rozita för dina gulliga små hotmail..inte hotmail utan hot- mail! Lotta för ditt lugn och Christina för din noggranhet och alltid värmande ord. Ingen är så organiserad som du! Tänk om jag hade hälften..

Personalen på Gröna Fritids och Gula Fritids för tid tillsammans. Kicki, Titti, Gunnel och Malin.

Jag kommer sakna dig Snygge-Marcus för att ha haft något att vila ögonen på i personalrummet ;) kanske finns det några godingar på nästa arbetsplats också!

Jag kommer inte ha någon att skämta med om VAB-dagar nu Kristina...... Och Lisa, Nina och Kicki, vilket team ni är! Maria och Marie för grannskapet i klassrummet brevid. Ann-Christin för din hjälpsamhet. Iris och Kristina för alla goda skratt.

Helen och Maria för stånkande och kämpande mot rätt riktning! Vi har gett järnet!
Jonas för att du alltid är lika tillmötesgående. Hasse, för att vi har stötts och blötts i olika situationer men mest för att Elfsborg helt klart är det bästa laget!!

Till dig Matilda vill jag säga att jag hoppas vi ses på en annan arbetsplats. Ta vara på tiden med Daniel för ett tu tre är han stor och står på egna ben.

Alla ni gulliga tjejer inne i F-klassen, Linda,Mia, Gunnel, Liselott och Cissi som aldrig tappat hoppet. Ni är morgondagens hjältar. Anna-Karin. J tack för alla olika dialekter vi pratat på genom dessa år. Minns lilla personalfesten i Marieberg. Den går inte av för hackor...

Tola och Fata i köket..goa sallader gjorde våran dag! Lena för att du alltid fixat presenter och dyl till alla.
Marie och Helen, vi  vågade och vann. Vi gav inte upp när EU blåste kalla vindar på oss. Det tog oss till Cypern i 9 dagar.Vi gör om et´.

Marie, Lycka till med ditt nya uppdrag.

Katarina för lite stöd i mindre roliga situationer! Lena för alltid kloka råd. Jag kommer inte heller att glömma våra skämt om din försvunna väska på Cypern Eila! Och Ove för allt golfprat. Nästa vår ska det gröna kortet vara mitt.
Anders, vår allas vaktmästare..minnen ifrån mitt klassrum i juletid när vi skulle ha lite trevlig med några kollegor. Det blev ett absurt avslut där vi letade annat än tomtenissar! Anna-Stina för mina fina PIM-blommor!

Jag vill önska min rektor Anna-Karin lycka till med nya jobbet. Alltid spännande med nya utmaningar!

Maggan och Else-Marie, de bästaste kollegorna tar jag med mig till nya jobbet! Vad vore jag utan Er?

Alla minnen tar jag med mig och gömmer dem i en liten ask i mitt hjärta.

2 kommentarer:

  1. Tack för fina ord och ett stort LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  2. Tack <3

    Det känns konstigt att bara bryta upp och gå hem och inte komma tillbaks igen..men jag kommer och städar upp i mitt lilla rum på fredag :)

    SvaraRadera